Tuesday, December 19, 2006
کیانوش:دادگاه را قبول ندارم

نماد یک نسل در بند ،کیانوش سنجری


به نام سعادت مردم ایران

بنا بر گزارشات رسیده از زندان اوین کیانوش سنجری وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر هفته گذاشته در جریان یک دادگاه نمایشی که با حربه ی وزارت اطلاعات برگزار شد تن به خواسته های ناحق قاضی نداده است .
در این دادگاه کیانوش سنجری ضمن رد اتهامات وارده این گفته ی قاضی که اگر اعترافات وزارت اطلاعات را تایید کنی برایت وثیقه صادر می کنیم و آزاد خواهی شد را نیز رد کرد . قاضی بیدادگاه انقلاب نیز پس از شنیدن اظهارات کیانوش اعلام کرد آنقدر در انفرادی می مانی تا بفهمی من چه می گویم . کیانوش نیز که در بدو ورود به دادگاه اعلام کرده بود بدون حضور وکیل مدافعش در دادگاه حضور یپدا نمی کند روند دادرسی را غیر قانونی دانست و اعلام کرد هیچ حرفی برای گفتن ندارم و روند دادرسی را غیر قانونی می دانم .
مامورین وزارت اطلاعات در دادگاه انقلاب با ضرب وشتم کیانوش بار دیگر وی را به بازداشتگاه 209 بازگرداندند و کیانوش در همین حین دستبدند نیز بر دست داشت و در حالی سوار بر ماشین وزارت اطلاعات شد که برای وی چشم بند نیز گذاشته شده بود.اما از زندان اوین خبر می رسد کیانوش سنجری بعد از محاکمه غیر قانونی خود و تن ندادن به خواسته های اطلاعات به شدت تحت فشار قرار گرفته است . این احتمال نیز وجود دارد که کیانوش سنجری بار دیگر تحت شکنجه های جسمی قرار گرفته باشد.
کارزار آزادی کیانوش سنجری با اعتراض به قوه قضاییه اعلام می کند چگونه است که احکام صادره در دادگاه ها بر پایه داشته های وزارت اطلاعات صورت می گیرد ؟آیا قوه قضاییه می داند که زندانیان تحت شکنجه های شدید روحی و جسمی تن به اعترافات دروغین داده اند؟ جای خوشحالی است که کیانوش سنجری هیچ اعترافی بر حضور بازجویان اطلاعات نکرده است و گرنه مشخص نبود قاضی پرونده با وی چه رفتاری داشت.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با هماهنگی قوه قضاییه تمامی حقوق شهروندی انسان ها را زیر پا نهاده است و مهرورزی آقایان دیگر رنگی ندارد.
مادر کیانوش سنجری نیز که دوشنبه با وی ملاقات کرد در حالی زندان اوین را ترک کرد که به شدت گریه می کرد و بنا بر اظهارات منابع درون زندان اوین وضیعت کیانوش را بسیار نگران کننده توصیف کرده است.ما با اعتراض به روند رسیدگی به پرونده های زندانیان سیاسی از سازمان های حقوق بشری برای احقاق حقوق از دست رفته ی این افراد کمک می خواهیم .
کارزار آزادی کیانوش سنجری
12/19/2006
4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
با درود و خسته نباشید به وبلاگ کارزار آزادی . موسم انتخابات و فرصتی مغتنم از برای وزارت اطلاعات و دستگاه سرکوب و ... ا
بلاگ نیوز به این مطلب شما لینک داد .
کیانوش تنها نیست .

Anonymous Anonymous said...
کدام نهاد حقوق بشری!! کسی به داد اکبر محمدی رسید؟! کسی صدای فریادهای مادرش را شنید؟! کسی صدای گریه های مادر سنجری را میشنود!!!

Anonymous Anonymous said...
واقعا باعث تاسف است!فردی با شخصیت و منش کیانوش سنجری را با چشم بند و دستبند به بی دادگاه ببرند!مگر با یک بزهکار و تبهکار معروف طرف هستند!!!در این حکومت حتی با بیجه قاتل معروف 25 کودک این طور رفتار نشد که حالا با یک فرد سیاسی و متین رفتار میکنند
در این حکومت هر کاری خواستی انجام بده ولی به سیاست کاری نداشته باش

Anonymous Anonymous said...
آیا شما خبر دارید که چه اتهاماتی به او در این دادگاه وارد شده است؟ آیا به وی اجازهء داشتن یک وکیل داده شده و پرونده اش در حال حاضر به چه شکل است؟ لطفا اینها را هر چه سریعتر به من اطلاع دهید، اینجا کار کیانوش همچنان دنبال میشود
با سپاس
فری ناز آرین فر