Monday, November 20, 2006
چهل و پنج روز از بازداشت کیانوش گذشت / نمایندگان کارزار به دفتر سازمان ملل رفتند

امروز 45 روز است که کیانوش سنجری فعال حقوق بشری و وبلاگنویس 23 ساله در بازداشتگاه 209 زندان اوین نگهداری می شود. این در حالی است که هنوز هم با گذشت این مدت وی تفهیم اتهام نشده است وبنابر قانون تفهیم اتهام هم باید در حضور وکیل مدافع صورت بگیرد که با توجه به عدم ملاقات وکیل مدافع با وی تفهیم اتهام معنی ندارد و کلیه اتهاماتی که تا امروزبه سنجری وارد شده است قانونی نمی باشد . مادر کیانوش سنجری امروز نیز به زندان اوین رفته است ولی برخی از منابع اعلام کردند مادر سنجری با وی ملاقات نکرده است

ما بار دیگر با اعتراض به ادامه بازداشت کیانوش تاکید می کنیم با توجه به عدم توجه مسئولین وزارت اطلاعات وقوه قضاییه به قوانین بین المللی و حتی قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی اقدامات خود را برای آزادی سنجری ادامه خواهیم داد و در این راستا امروز ملاقاتی بین نمایندگان کارزار و نمایندگان سازمان ملل در تهران انجام شد و بر این اساس نمایندگان کارزار با اعلام اینکه ادامه بازداشت کیانوش سنجری این شائبه را تقویت کرده است که وزارت اطلاعات قصد از بین بردن سنجری را دارد از نمایندگان سازمان ملل خواستند با فشار بر جمهوری اسلامی مقدمات آزادی سنجری را مهیا کنند. نمایندگان کارزار با ارائه گزارشی از سرکوب دانشجویی در مهرماه و آبان ماه و با توضیح وضعیت زندانیان سیاسی اعلام کردند روزی نیست که زندانیان سیاسی ما از حمله ی اشرار وابسته به حکومت در زندان در امان باشند و این افراد در خطر حذف فیزیکی قرار دارند .

در بخشی از این دیدار یکی از نمایندگان کارزار با اعلام اینکه ادامه بازداشت احمد باطبی و نگهداری وی در بندی امنیتی توجیهی ندارد به نمایندگان سازمان ملل اعلام کردند عدم توجه شما به زندانیان سیاسی ما خطر آفرین شده است و احمد باطبی و خانوده اش ماه هاست روزگار خوبی ندارند . شخص احمد باطبی به شدت از لحاظ روحی و جسمی تحلیل رفته و با توجه به بیماری های مختلف وی هر زمانی احتمال خطر وجود دارد. نمایندگان کارزار در این دیدار خواهان دیدار فعالین حقوق بشر و نمایندگان سازمان ها بین المللی از زندان های ایران وبه خصوص بند 209 شدند .در این دیدار نامه کارزار به دکتر کوفی عنان هم به نمایندگان سازمان ملل ارائه شد . نمایندگان سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از وضعیت اعلام کردند با کوفی عنان در مورد وضعیت احمد باطبی و کیانوش سنجری صحبت خواهند کرد و خواهان پیگری وضعیت اینها خواهند شد. ما بار دیگر با اعلام می کنیم کیانوش سنجری و احمد باطبی باید هر چه سریعتر آزاد شوند و خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی هستیم.

سخنگوی کارزار اعلام کرد تا آزادی کیانوش تمامی فعالیت ها در سطح وسیع ادامه خواهد یافت و به هیچ وجه تسلیم فشار ها نخواهیم شد. وی افزود بازداشت کیانوش قانونی نیست و این روند بی قانون را با تلاش در هم خواهیم شکست.

کارزار آزادی کیانوش سنجری

1385/08/29

20/11/2006

دوستان عزیز می توانید برای حمایت از کارزار آزادی کیانوش سنجری نام خود و بلاگتان(در صورت وجود) را به آدرس ایمیل ما بفرستید یا نامتان را درقسمت نظرات ثبت کنید